Wednesday, April 14, 2010

how to mend a broken heart?


or should i ask, how to mend a broken iman?

kita sedia maklum kalau iman itu tempatnya di hati. jadi kalau hati sakit, iman pun sakit jugak la ye? kalau ye, betul la kiranya. hari ni iman saya sakit. huhu.

sungguh. sedih bila jadi macam ni. momentum tiba2 hilang bila exam dah dekat. saya x tahu kenapa. mungkin Dia nak menguji. sejauh mana saya kuat. kental. sejauh mana pergantungan saya pada-Nya. sejauh mana saya boleh tunaikan apa yang saya kata. munafik kah? naudzubillah. mintak dijauhkan. huhu.

tapi tadi saya kalah. down. and the worst part was, saya sukar apply sikap optimistik yang optimum. huhu. serius sedih. hari ni banyak berprasangka yang x baik. pantang tengok benda lain sikit. mesti fikir bukan2. susah nak elak. sampai tadi pun rasa macam pura2 je study. try fokus pun susah. konon2nye khusyuk. tapi x. separuh hati je yang dapat. huhu.

mungkin saya dah jauh. mungkin jugak saya banyak buat dosa pada orang sekeliling tapi saya x perasan. x tahu. tapi kena ambil tahu. jadi, mintak maap sepenuhnya ye kawan2. serius ni. asif. atas lisan yang x terjaga. atau perilaku yang entah ape2. moga kita semua mendapat redha-Nya.

10 comments:

  1. inshaAllah,semuanye kan baik2 aje.
    tenang ye fareha,slamat seating utk exam.
    may Allah ease everything..

    [2;45] :)

    ReplyDelete
  2. :)
    bagusnye ade perasaan macam ni
    mahu juga.. T.T

    ReplyDelete
  3. momentum ku pon semakin lama semakin perlahan masa saat2 diperlukan sbgini..

    jom kembalikn momentum msng2

    ReplyDelete
  4. nn : AMIN..syukran cik nn..really thanx..

    jihah : huhu..bgus ye?? hmm..

    sue : jom2!! emm sue xde ye formula nuclear ke yg bole gain momentum??

    alhamdulillah..thanx a lot to all..wlupn kita x penah jumpa..bt u girls are so supportive..hanya Allah yg mampu balas jasa kamu..uhibbukum wa ukhuwwah fillahi abdan abada..:))

    ReplyDelete
  5. i mean perasaan rase bersalah. perasaan sedar diri dah buat salah

    not perasaan fikir bukn2 tu hehee

    *suke juge kwn2 alam maya saye. syukur setakat ni semuanya baik2 bagus2. hope dapat gath lebih ramai lagi

    p/s : mujur xde kes dpt mmber virtual yg menyamar. cyber pempuan, realiti laki?? naseb jujur2 belaka ya :)

    ReplyDelete
  6. ouh..btul3..hehe..thanx jihah..
    yup..mujur xde..lau ade, psycho!!!
    ;)

    ReplyDelete
  7. awat nye ni fareha..??
    bukan fareha slaloo bersemngat waja kew..??
    knape lak nk down2 nh..??
    ish3

    ReplyDelete
  8. dekat2 nak exam memng mcm tub fareha..
    mudah fragile..
    kewl2 keyh..
    fareha kan sentiasa bersemngat..
    ;)
    chher up my fwen..
    chaiyok2 n GEWD LUCK..!!!

    ReplyDelete
  9. haha..da link..
    yup..konon2 tough..tp fragile gak..sob2~
    thanx fren..;D

    ReplyDelete