Tuesday, January 4, 2011

marathon.

alhamdulillah. even kelas asyik cancel dan hanya sign attendance untuk first week ni, masih ada perkara yang boleh dibuat sementara tunggu 'kuliah' bermula minggu depan. saya tahu dah lama saya x preview buku2 yang saya baca kat odyssey. bagaimana menyentuh hati. sinergi. dan beberapa buah buku lagi. tapi hari ni saya marathon 2 cerita. so, mahu share dengan kamu2. bagi yang free dan boring2 awal semester ni boleh la jenguk2 ye. insyaAllah bawa manfaat.
chill :)

sang murabbi. cerita tentang ustaz rahmat abdullah yang setia menyebarkan dakwah dan mentarbiyyah mereka yang disekelilingnya selama beliau masih hidup. cerita ni daripada indonesia, so maybe lambat sikit nak tangkap apa yang mereka cakap. overall, banyak beri inspirasi untuk kita dalam jalan dnt ni.

lion of the dessert. cerita tentang omar mukhtar. seorang jundullah di libya yang memperjuangkan kampung halamannya daripada ditawan tentera itali. cerita dalam bahasa inggeris dan ada subtitle bahasa melayu. senang nak paham. overall, dapat tahu sejarah saudara seislam kita di satu tempat yang lain yang bukan malaysia.

4 comments:

  1. :) like2...
    dah tgk dua2 cerita, besh3, btol2 menaikkan smgat n byk input tarbiyyah, xpecially omar mukthar..
    uhuk3 :')

    ReplyDelete
  2. hehehe....selepas setahun,akhirnye tgk juge..ngeh3x..good job anak2ku...teruskan berlari bersama deru tarbawi..siapa lagi kalu x kita???

    ingat kita, ingat K.I.T.A

    ReplyDelete