Saturday, January 1, 2011

jodoh.

alhamdulillah. masih dipinjamkan nyawa untuk memasuki tahun baru kalendar gregorian. azam tahun baru saya? sama macam azam tahun baru hijrah yang baru ni :)


14 jun 2010, jabal rahmah, arafah. bukit yang dikatakan tempat pertemuan nabi adam a.s. dan siti hawa setelah terpisah di bumi selama lebih kurang 200 tahun akibat murka Allah. bukit yang penuh barakah. dan saya dengar ramai yang berdoa untuk dapat jodoh yang diinginkan kat sini. kakngah sungguh2 nak naik tapi mak x galakkan sebab ayah pun x berapa sihat. xpe la mungkin belum rezeki. insyaAllah ada lain kali :)


oh ok. saya akui entri pasal jodoh mungkin bukan yang paling sesuai untuk memulakan tahun baru ni. lagi pulak belum ada pengalaman. huhu. cuma tergerak hati sebab hari ni ramai betul orang adakan walimah. even kat kawasan perumahan saya pun, satu lorong ada 2 kenduri. ok. orang kata, dah jodoh. barakallah buat mereka :)

dan ramai yang mendoakan saya zauj yang baik, sepadan etc. etc. untuk ulangtahun kelahiran saya yang ke 20, november lalu. ok tu memang sesuatu yang extraordinary since sebelum ni macam x pernah didoakan yang sedemikian rupa. apa2 pun, ameen.

jangan risau bila diskus pasal jodoh ni. sebab saya tahu ni memang antara tajuk cool yang diminati ramai. bagi saya sendiri, memang harus mula memikirkan jodoh kita sekarang walaupun belum mahu mendirikan masjid. sebab kita memang x tahu jodoh tu bila kan? cuma sekarang bukan prioriti la. borang bm pun x isi lagi. so jangan berlebihan. pikirkan pelajaran, dnt etc. ect. adalah lebih aula. semua dengan izin Allah. chill ok? :)

"Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa"
(Al-Furqan;74)

4 comments:

  1. i like this post. haha.

    amiin ya rabbal alamin.

    ReplyDelete
  2. angah...along fikir gak boleh...hehe...ehmm???

    ReplyDelete
  3. alang pun nak fikir gak...:) i.A
    setuju, sekarang ade perkara lebih aula perlu difikirkan..utk bina BM bukan mudah, sedangkan IM pun kontang kanting lagi uhu -_-

    ReplyDelete
  4. hanis : suka:D

    along : boleh2. hehe. suka eh :D

    alang : baek. insyaAllah. jom pekemaskan IM :))

    ReplyDelete