Tuesday, March 22, 2011

mati.


"kematian itu..sama ada kerana dibunuh atau kerana penyakit, ialah perkara yang sama. kita semua menunggu hari terakhir hidup kita..tiada yang berbeza. sama ada ditembak apache atau kerana sakit jantung..saya memilih (dibunuh dengan) apache."
~Dr. Abdel Aziz Ali Abdulmajid al-Rantissi


himmah seorang martir Allah. cita-cita tinggi untuk syahid dan subhannallah, beliau meninggal dengan cara yang diinginkan. itulah rantissi, PA kepada sheikh ahmad yassin.

setiap yang bernyawa pasti akan merasa mati. alhamdulillah. ditegur untuk ingat mati. alhamdulillah. masih diberi peluang untuk cuba delete dosa dan topup pahala. alhamdulillah. tiada apa-apa berlaku tadi. sungguh. masih terkejut.

scene gas meruap dan api menyambar buat diri rasa tersentap. sungguh Allah Maha Kuasa. ditakdirkan saya cuai dalam lab tadi tapi masih membiarkan saya bernyawa tanpa apa-apa injury pun. syukru lillah. terfikir macam mana kalau ada apa-apa tadi. meninggal dalam keadaan yang x berapa nak 'siap' ni? huhu. jauh sangat nak dibandingkan dengan rantissi. moga rahmat Allah mencucuri beliau di sana. al-fatihah.

No comments:

Post a Comment