Thursday, March 10, 2011

spectacles.

menjelaskan apa yang kabur.

masih punya mata untuk melihat walaupun keupayaannya dah berkurang. alhamdulillah. few days ago, ditegur oleh seorang teman yang lebih suka saya gunakan cermin mata berbanding contact lens. ok, point noted! insyaAllah kalau prioriti yang lain dah selesai, spec baru akan menyusul. tapi sebenarnya bukan nak cerita pasal spec baru. mahu share something. hanya input yang x seberapa yang diharap mampu beri manfaat buat semua.

melihat dunia dengan kaca mata islam.

apa tu kaca mata islam? mungkin soalan ni dah klise. tapi apakah jawapan kita? ambil masa untuk fikir dan jawab pada diri sendiri. tipikal bagi odyssey, adalah melihat melalui penglihatan seorang mukmin. yup! lensa yang membezakan antara dua. dan yang pasti bukan mudah menjadi seorang mukmin. x semudah mengaku jadi seorang mukmin. huhu.

lately selalu jugak menasihati teman-teman yang lain supaya menjaga hati. yes. menjaga hati dalam langkah menjadi seorang mukmin. hmm. memerlukan mujahadah yang sangat sangat sangat kuat. x mudah sebab hati x tetap dan berbolak-balik. tapi harus berusaha dan tetap meminta pada Allah agar ditetapkan hati dalam jalanNya.

'jagalah hati, jangan kau kotori,
jagalah hati, lentera hidup ini"

mula beramal, insyaAllah...

2 comments:

  1. agree part contact lens ngan spec tuh...haha

    marilah kita menjaga hati

    ReplyDelete