Sunday, February 19, 2012

mereka.


subhanallah. alhamdulillah. lailahaillallah. allahuakbar.

hallamak! hati berbunga ceria. ewaahh ;)


baru lepas baca surat-surat cinta. rasa semacam! walhal sebelum ni pernah je dapat surat-surat cinta. tapi kali ni beda sikit. hamdan lillah. Dia yang beri rasa tu. dan Dia yang beri 'mereka' yang membuat hati berbunga ceria. dalam hati ada taman ok!

'mereka' yang buat saya rasa bersyukur. 'mereka' yang buat saya dapat merasa bekerja. 'mereka' yang banyak buat saya muhasabah sendiri. 'mereka' yang meningkatkan hamasah. 'mereka' yang mahu. 'mereka' yang bersih. 'mereka' yang comel. kadangkala gila-gila. hyperactive! selalunya ceria. dan 'mereka' juga yang buat saya rasa gundah-gulana. resah x boleh duduk diam.

'mereka' itu. kita yang mentarbiyyah atau kita yang ditarbiyyah? selalu-selalu jugak saya terfikir. dalam mentarbiyyah kita ditarbiyyah, itu pesan ummi. hmm. mungkin inilah caranya Dia mentarbiyyah hamba-hambanya. so subtle. so sweet. all praises be upon Him.

mungkin 'mereka' x baca post ni. tapi ketahuilah 'mereka', saya sangat-sangat cintakan kamu semua, lillahi ta'ala.

sama-sama sahut seruan Dia, insyaAllah..

On those who believe and work deeds of righteousness, will ((Allah)) Most Gracious bestow love.
(19:96)

1 comment: