Sunday, April 29, 2012

heyy!


alhamdulillah. nikmat dan segalanya hanya datang daripada Dia. lama x bercerita kan? hehe. so, how's life?

compang-camping macam kain buruk. eh?!


hidup akan jadi miserable bila kita saya keluar dari track yang telah ditetapkan. macam train yang terkeluar dari landasan. lagi-lagi kalau tengah laju bergerak. 180km/h. tetiba terbabas ke mana-mana. whoaahh! x ke chaos tu? huhu. sama la macam hidup ni. bila mutabaah amal kita saya lompong sana sini, hidup pun akan patchy sana sini.

yup. mutabaah amal.

kalau x terjaga hidup mesti x tentu arah. kita saya merasai himpitan ni. dan kerana itulah kakak-kakak selalu tekankan kepentingan menjaga mutabaah amal. tapi selalu-selalu je kita saya lupa. huhu. terkadang tu bukan lupa tapi sengaja buat-buat lupa. jadual lubang sana-sini. kalau buat graph pun mesti x valid. astaghfirullah. masih banyak jahiliyah dalam diri.

bila dah jadi macam ni baru sibuk-sibuk nak muhasabah. baru sibuk-sibuk nak koreksi diri. malunya. tapi Allah masih lagi sayang. dibenarkan kita saya mengutip cebis-cebis tarbiyyah di sana sini. directly and indirectly. alhamdulillah. tsummal alhamdulillah. terima kasih Allah. terima kasih akhawats. terima kasih yang dicintai lillahi ta'ala.

saya mengharapkan Allah mengampuni saya. Allah mengampuni kamu. Allah mengampuni kita. hanya kerana rahmah Allah lah kita masih merasa nikmat dan segalanya dalam hidup ni. moga kita saya jadi hamba yang tahu erti syukur.

2 comments: