Friday, December 10, 2010

sequel.

alhamdulillah. rasa terpanggil nak tulis pasal sequel untuk entri sayonara yang lepas.

tadi terdengar lagu 'this i promise u' daripada notebook seorang teman. hehe. teringat zaman dulu kala masa fanatik boybands bagai. ha? x tahu lagu ni? alaa. lagu daripada n'sync. sepupu sepapat westlife, backstreetboys, boyzone, blue etc. etc. erk. oh abaikan.

yup. saya suka dengar muzik. tapi dulu dan sekarang dah lain. zaman muda2 dulu hampir semua pun saya layan. bukan setakat boybands je. evergreen? the beatles? linkin park? lifehouse? erk. ok. banyak sangat kalau nak listkan. anything. just name it. and the best part is, saya boleh hafal every single words yang ada dalam lirik lagu2 ni. huhu. bukan ke bagus kalau nota2 kuliah pun boleh hafal sampai tara ni. tst.

tapi sekarang dah beda. folder lagu2 ni dalam notebook pun dah xde. huhu. alhamdulillah. bermula dengan jalan DnT, menggantikan dengan yang lebih baik insyaAllah. bila kita buang sesuatu yang rasa sangat best dalam hidup ni, satu hari nanti mesti rasa sangat x best kan? kan?


so, that's the purpose of filling in that empty spaces! bila dah x layan lagu2 macam ni, suka pula pada lagu2 lain. alhamdulillah. sentiasa ada jalan jika semuanya lillahi ta'ala. banyak je lagi muzik lain yang boleh mengingatkan kita pada Allah. nasyeed ke. lagu2 berunsur ketuhanan ke. sekarang pun dah moden. google je, ok?

part yang penting! saya tahu x semua faham apa dan kenapa perlu macam ni. tapi macam yang saya cakap dalam entri sayonara yang lepas, saya anggap ni adalah salah satu jahiliyyah dalam diri sendiri. so, sayonara boybands etc. etc. dan jangan jumpa lagi. hehe.

moga kita semua dikurniakan kefahaman tu, insyaAllah. simple sharing. hopefully bawa manfaat buat semua. chill ok. exam pun dah habis ;)

3 comments: