Tuesday, November 17, 2009

pergantungan pada Allah s.w.t


alhamdulillah.
iye. dah habis. fuhh. dengan senang hatinye saya melepaskan kamu. pergilah exam. sampai ketemu sem 2 nanti, insyaAllah.
satu perkara yang saya perasan. waktu2 exam ni. iye. waktu2 exam ni x kira sejak sekolah mahupun dah masuk pasum dan sekarang alam mahasiswa yang sebenarnye. ramai yang datang mengimarahkan surau bila fenomena exam ni. which is good with no doubt. memang menyejukkan hati.
tapi,
kat sini cuma nak peringatkan diri sendiri dan semua yang ada di luar. betul2 mahu ingatkan diri ni. jangan hanya betul2 ingat pada Yang Esa bila memerlukan bantuan je. jangan asal nak exam atau yang seangkatan dengannye je kita ingat mahu meminta pertolongan dari-Nya.
ye. memang saya x nafi. kalau mahukan sesuatu, barulah kita meminta bukan?? baru mahu buat ibadah lebih. memang saya tahu. tapi, tetap juga mahu ingatkan di sini, marilah kita sama2 istiqamah dalam beriman dan beramal kepada-Nya. mungkin senang nak cakap, tapi susah nak buat. xpe. kita mujahadah sama2 ok. semoga saya sendiri buat apa yang ditulis kat entri kali ni. betul2 mengharap.
"Itu sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa yang x kamu kerjakan"
(As-Saff;3)
doakan kita semua ye kawan2. moga pergantungan kita pada Allah x bermusim dan sentiasa istiqamah. AMIN.
sekarang nak buat to-do-list untuk aktiviti lepas exam...:)

2 comments:

  1. ye betul. susah senang patut sentiasa ingat Allah.

    mari lakukan to-do-list bersama! moga cuti kite bermanfaat insya Allah :)

    ReplyDelete
  2. iye2. hoho. mst byk kenduri bln2 cuti ni..
    nk kne msuk dlm to-do-list..hehe

    ReplyDelete