Tuesday, October 20, 2009

martial arts.


seni bela diri?? tadi ada satu majlis ringkas di dm tentang kesedaran seni bela diri.. en fazil cakap akan ada kelas pertahanan diri masuk sem 2 nanti. yang pasti saya mahu join program ni. uhuh?? penting sangat ke seni bela diri ni?? of course la kan. dalam akhbar zaman ni pun dah banyak cerita pasal jenayah. dari depan sampai belakang. penuh cerita2 yang seangkatan dengannya x kira la dari segi sosial ke, ekonomi ke, politik ke, sukan pun dua kali lima.


hmm.. pesan mak selalu di hati, "zaman sekarang ni ramai orang jahat. jadi kena hati2.".. baiklah mak. oleh sebab itu, mak dah pun hantar saya dan adik ke kelas taekwondo (WTF) sejak di bangku sekolah rendah lagi. pada mulanya teringin nak belajar silat. tapi sayang. di sekolah rendah saya dulu x ada yang mengajar silat. jadi saya pun memilih taekwondo walaupun ada banyak lagi martial arts yang lain. judo, karatedo, silambam, wushu, kick boxing, kung fu, etc.


o0h. sangat meridui zaman2 itu. saya dah pun berhenti daripada training taekwondo di tingkatan 2. berharap agar dapat teruskan lagi sampai black belt. oh ye. by the way saya baru red belt. dan sangat sukakan taeguk, sparing dan tournament. masyuk..!! (^_^)

4 comments:

  1. yeah!!
    msuk la silat..
    sya pon masuk silat..
    btw..fareha nk masuk silat ape..

    sya cdgkn masuk silat cekak Malaysia.klu nk thu kelebhn silat nie.ym la sya..k.

    ReplyDelete
  2. ouh. ye2. nti nk tgk dlu kolej wat seni bela diri yg mne. neway, tq cadangkan. hehe.

    ReplyDelete
  3. ninja lah best kak long!!
    ni kata-kata dari naib presiden persatuan ninja stf nih. hahaha!

    ReplyDelete