Monday, January 4, 2010

apa alasan kamu?


abaikan kaki yg xbrtutup tu. mgkn mazhab lain selain shafie.

apa yang anda rasa atau fikir bila tengok gambar di atas?? fikirlah biarpun x lama.. adik ni menjadi imam walaupun x berkaki.. imam kepada kawan2 yang normal pulak tu.. ini kan pulak kita yang lebih dewasa dan insyaAllah jauh lebih matang daripada adik ni.. saya serius kesal dengan beberapa orang rakan yang x mahu even mencuba pun untuk menjadi imam. x sedia dan x layak katanya. tapi sampai bila?? tepuk dada, tanya diri, tanya iman..



faisal xavier

ataupun kita nak kalah dengan saudara baru kita ni?? oh ye ni adalah bekas pemain bola sepak daripada liverpool yang baru saja memeluk islam baru2 ni.. abel xavier atau nama islamnye faisal xavier.. sumber maklumat adalah daripada sabahdaily.com.. sejauh mana kebenarannye saya x tahu.. wallahu'alam.. tapi bukan tu yang patut dipersoalkan.. kita menerima saudara seislam yang baru setiap hari.. just give it a thought.. siapa yang lebih terjaga iman dan islamnye?? siapa yang lebih tahu, siapa yang lebih alim pasal islam?? renung-renugkan dan selamat beramal *dr. izi, pnjm jap ye* .

4 comments:

  1. wah..terasa driku begitu kerdil disisi Allah dr adik tu..

    ReplyDelete
  2. huhu. aku termasuk golongan yg rasa xlayak nk jd imam. malu kt budak tu.

    ReplyDelete
  3. sue : xpe.. ni sbgi peringatan.. insyaallah, sme2 kte mujahadah k..

    diyanah : xpe la cik cramer.. tp xpe bkn brmaksud lepas je..pasni kte try laa..

    ReplyDelete
  4. masyaallah..fareha, post ni tol2 buat njw tersentuh dan rase insaf.rase malu pun ade..wlapn kurang upaya, tapi Allah bagi kelebihan pada dia untk jadi imam

    ReplyDelete