Wednesday, January 27, 2010

bongkah kayu.

hehe. bukan nak cakap pasal bongkah kayu pun. saja post title ni.


saya punya seorang kawan. perwatakan kawan?? perkataan paling sesuai untuk gambarkan kawan adalah baik. tapi satu yang saya kurang senang pasal kawan. kawan suka berbahas. kadang2 berbahas pasal hal yang kawan x dapat nak buktikan pun. sesekali boleh buat orang lain tersinggung dengan ape yang kawan cakapkan. saya sendiri kadangkala terpaksa mendiamkan diri. takut hal yang dibahaskan berpanjangan. saya sayang kawan. dan xnak kawan x disukai oleh orang lain disebabkan hal ni. tapi susah nak tegur kawan. mungkin sebab kawan suka berbahas. atau saya yang x cukup kuat, takut kawan terasa hati dengan ape yang saya cakap. ape lagi yang boleh saya buat?? sedih...T_T

7 comments:

  1. :) diamkan diri tu tindakan bijak..
    tp as in kte sayangkan kawan kte,kte kena try tegur..mgkin cakap kt dia,hidup ni tak selalu kte bleh bahas..tak smua bnda bleh dibahaskan..
    kadangkala,kte kena jd pendengar,instead of speaker =D

    ReplyDelete
  2. macam mana pula kalau kawan kita takmau pun dgr apa yg kita kata...idea kita di tolak bulat.

    ReplyDelete
  3. najihah : hmm.. tq ye najihah.. mmg susah tp nti faa cbe..

    nedd : susah jugak la nedd.. buat kempen la mcm tu sampai die terima idea kte.. alang2 skang ni musim prk.. hehe.. gurau je..

    ReplyDelete
  4. susah nk tego kwn rapat nie..tkut bla dia tk fpt terima n mula wat kta mcm musuh dia..

    >>ade sesape ade idea camne nk tgr kwn raptku yg slalu kluo mlm smpai pg dgn pkwe dia..risau..dan mula berpakaian yg terdedah2 nie<<

    ReplyDelete
  5. btul sue..susah..nti terasa ati lak..
    huhu..sue pn de prob nk tegur kwn eyh..hmm..

    ReplyDelete
  6. takpe takpe,
    try lah tegur slow slow faa.
    kalau dia x boelh terima, takpe.
    lama lama nanti bila dia ponder balik teguran tu, dia akan ok.

    ReplyDelete