Monday, March 15, 2010

bersyukur.


alhamdulillah. betul rasa bersyukur. tadi ada lawatan pemantauan dan perjumpaan dengan pelajar tajaan jpa tahun pertama di auditorium kps. mula2 datang dah kena beratur panjang untuk kedatangan. oh ye. perjumpaan ni wajib. kalau xde kehadiran biasiswa kami akan ditangguhkan untuk semester akan datang. nasib baik xde kelas. nasib baik tergerak hati nak pergi. kalau x mungkin saya pun x datang. huhu.

patutnye kami kena ambil kehadiran pukul 8.45 pagi dan taklimat patutnye bermula pukul 9.00 pagi. tapi perancangan tergendala. pelajar um ni terlalu ramai. jumpa ramai x-pasum batch kami lagi. hepi2!! especially mereka yang ade di fac lain. medic. dental. alam bina. engine. etc. terkejut jugak saya dibuatnye bila tahu kami2 ni line up sampai ke jalan besar. waahh. tapi nasib baik line dibahagikan kepada 2. pidn dan 9a. dan nasib kami memang bertuah sebab line 9a x sepanjang yang lagi satu. masuk2 je audi terus ambil tempat. risau jugak xde tempat duduk sebab student ramai sangat sampai ade yang berdiri. 800++. haru.

taklimat pun bermula. macam biasa yang ade dalam perjanjian. point pasal kelayakan. amaran. dan ape2 yang berkaitan. tapi satu yang menarik perhatian saya. masa tu baru tahu yang memohon tajaan adalah 41600 dan yang terpilih hanya 8000. bersyukur2. moga peluang yang Allah beri ni x saya dan kawan2 lain sia-siakan. ye laa. kadang2 leka jugak. ambil mudah hal2 ni. emm lagi satu. pointer untuk teruskan tajaan jpa ke peringkat master adalah 3.75. tinggi jugak tu. on the way balik kolej pun kami asyik bercerita hal ni. teringin sangat. tapi result sem 1 pun x seberapa. huhu. xpe2. kerja kuat lagi ye fareha. fight-oh uh!!!

peringatan buat diri sendiri serta kawan2 yang lain :

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?" (Ar-Rahman;13)

"..Bersyukurlah kepada Allah! Dan barang siapa bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya dia bersyukur untuk dirinya sendiri; dan barang siapa tidak bersyukur (kufur), maka sesungguhnya Allah Maha Kaya, Maha Terpuji." (Luqman;12)

"..Sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya Aku akan manambah nikmat kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari nikmat-Ku, maka pasti azab-Ku sangat berat." (Ibrahim;7)

7 comments:

  1. ku pun bersyukur dpt biasiswa JPA.syukur..

    btw..faa..betul ke biasiwa akn ditngguhkn??aritu tk pegi.dia buat ari sabtu yg sblm rya cina tu..tket dah bli n dia bgtau las minit..

    huhu..harunya klu cmtu..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...
    smga biasiswa yg diberi kta manfaatkan dgn baek..
    btw,fareha..gamba tuk post kali ni srupa ngn gamba tuk fb umai laa..hehe..=)

    ReplyDelete
  3. sue : huhu. xtaw la sue. yg tu la pn fairuz tu ckp kt ktowg. xtaw la plak klu2 dye saje nk takut2kn..

    umai : ye2. bgus3. insyaAllah dmanfaat dgn baik. eh yeke?? post kte yg b4 ni pun penah pki gmbr ni. recycle, hehe..

    ReplyDelete
  4. hargai rezeki itu...
    n for the master tuh..
    aim for it...budak mara even kt cnie pon xdapat cmtuh
    budak JPA je dpt

    ReplyDelete
  5. ok2..tq en paan..sudi gak ye singgah cni..

    ReplyDelete